Friday, March 19, 2010

Terbuang dari dunia yang nyata...



pagi ni selera makan aku putus.....(maaf mood guna ganti diri aku)...ntah tak tahu sampai bila....aku bukan nak mogok atau boikot..maaf....aku cuma dilanda kesedihan....
dah lama aku rasa terbuang dalam hidup ni...tapi aku sentiasa berfikiran positif...sebab aku tak mahu rosakkan mood aku setiap hari....malam semalam air mata aku sangat murah....mengalir tanpa henti....nasib ade suami yang sayang dan masih mahukan aku...merawat duka lara ni....ini kali kedua sejak kawen air mata aku selaju rollercoster tapi tanpa henti...kadang-kadang kesian hincik memandu..aku dah cuba kawal..keadaan sangat kacau bilau...aku tahu perasaan hincik..kalau ikutkan hati dia memang pertumpahan darah boleh berlaku..tapi kami masih berpegang pada agama..masih ingat Allah S.W.T.....mungkin ini ujian dariNya untuk aku...khas untuk aku..sebab dugaan ini tak pernah berhenti dari dulu hingga kini....

aku redha YA Allah....Kau berikanlah kekuatan untuk aku harungi dugaanMu ini....

sebab ape aku duka lara...xpelah biar aku simpan kemas dalam jiwa raga aku...kalau aku bgtau lebih kurang macam aku memburukkan org lain..sedangkan aku bukannya baik mane pon....cukuplah aku dapat luahkan ape aku rasa dulu-kini-selamanya....

pagi tadi bangun tido dengan mata bengkak akibat nanges2 tak henti....skrg ni jangan cerita ar...air mata ni senang je nak mengalir...tapi aku kena kuat...inikan dugaan dalam hidup sebagai hambaNya..aku kena tabah...aku kena terima qada' dan qadar...korang jangan ingat aku gaduh ngan hincik plak...dialah yang banyak menenangkan aku...menemani aku saat-saat aku memerlukan bahunya untuk tumpang menangis...basah baju hincik aku buat dengan air mata...terlalu murahkan..???

aku tak pernah salahkan sesiapa....aku yang salah..aku tak sepatutnya usik lansung pasal benda tu walaupon benda tulah yg aku jaga selama 5 tahun nie...walaupon bukan atas nama aku tapi aku yg bela....kenapa perlu diungkit tentang pengeluaran duit kau yang baru sekelumit kau curahkan pada sidia....kenapa...???kalau kau nak ungkit tentang tu..aku boleh bayar balik berapa banyak yg kau dah bagi tuh...aku pon tak kebulur dengan duit kau....Allah Maha Kaya....hari ini kalau kau berlagak dengan ape yang kau ade....sekelip mata sahaja Allah boleh hilangkan..kau jangan lupa tentang tuh....... kau dah buat kesayangan aku cacat...kemudian kau boleh minta kesayangan aku tanpa ade perasaan salah.....lagi kau nak tinggikan suara kau pada aku.....ada pulak sokongan dari org yang aku sanjung....ini kah balasannya untuk aku.....???kalau ini ujianMu Ya Allah aku terima dengan redha....

aku dah lama pendam benda nie..dari aku mula kenal kau...sampailah sekarang.....kalau kau dah tak suka kehadiran aku..aku akan bawa diri..janga disabitkan hincik dalam hal ini....ini keputusan aku sendiri...dan terima kasih sebab selalu buat hati aku terluka dan air mata aku jadi murah sebab kau...terima kasih banyak-banyak...bergembiralah kau selagi kau mampu bergembira....hati aku dah tawar.....aku akan pergi jauh dari korang...aku akan pergi....aku tahu korang takkan larang aku pergi....aku rela undur diri dari hidup kamu..dan kamu...dan kamu juga.....

jangan risau aku akan bina hidup aku sendiri....rasanya untuk jumpa korang dihari raya nanti pon mungkin takkan berlaku....hati aku dah cukup sedih...maafkan aku sebab secara tak sengaja wujud dalam kehidupan korang.....Ya Allah ampunkan dosa-dosa aku pada mereka Ya Allah...





Wednesday, March 10, 2010

kejap je kan....masa tu berlari ke jaLan..??

wah...giLa lama meninggalkan blog..lupa diri ek..kan main ko ni..hahaha...
hai kawan-kawan..hehehehe...
seronokkan kehidupan kita didunia nie....kalau xseronok tu sebab korang yang jadikan benda tu tak seronok...
hari ni just nak taip yg simple2 je....
oh ya..iva xsangka tau..dalam diam2 my ayahanda a.k.a my bapa angkat rajin jengok2 blog nie....
dah lama iva xmenulis ni..ayahanda dah tanya apsal lama xupdate..hehehe..

maaf ek...sikit bz...butdaway tq ayahanda....

ni orangnya..


ha..ni orangnya..hemsemkan...

"Ayahanda Awang yang saya sayang....."

tq ayahanda rajin baca blog yg xseberapa ni ek...




shibidi..bidi..shibidi..poonnn..pooonnnnn

Maaf.....Blog berhabuk...

Maaf.....Blog Bersawang-sawang...

Maaf.....Blog Berkecah.......

Maaf.....Blog Sunyi-Sepi...

Shibidi..bidi...shibidi..Pooooonnnn...pOooonnnnnnn

okLah nak kemas bLog jap...da...